luni, august 17, 2009

Vexxatu Vexx / MC Geamite Galigan
























nu cred c-ai auzit de Vexx. normal, cum era sa auzi de cel mai bun mc ? tu ii stii pe spike, guess who, grasu...d-astia

am strans cateva citate de-ale lui, luate de prin interviurile care mai sunt inca pe net + o bucata "exotica". Savureaza !! (da' fara cola)


"Baiet fiind, prin cartier si-mprejurimi
Dadeam duma-n 4 patrimi de cand n-aveam buletin"

"Casele de discuri ne-au adapostit pentr-o noapte cu ocazia unor compilatii… Apoi au inceput usor-usor, dar chiriile erau foarte mari… Apoi, vesnica poveste… peretii de turta dulce, acoperis de ciocolata, dar odata ce intrai inauntru nu mai puteai sa pleci decat daca luai vrajitoarea cu lopata..."

"Am stat am premeditat.
Apoi, am meditat.
Textele - le-am editat,
Tu-o sa spui dac-a meritat…
Unii spun c-as fi levitat sau cu ce m-au mai creditat
Dar oricat ar debita adevaru nu-l pot evita…"

"Am o experienta-n sunet, nu chiar de Sfinx
Dar dau duma-n caterinx, mai ceva ca Jar Jar Binks.
Strict underground, de la mers nu m-abat
Fiindca nu sunt dupa blat/uri ca Jabba sau Pizza the Hutt."

"E stiut ca am fost influentat in cariera de cei 4 escu: Eminescu, Lord Finesse cu Nichita Stanescu si Louis de Funes.
Exista, oricum, mai multe asemanari care l-ar plasa pe 'geamite, acest 'Lucea farul din Gara de Nord', de veghe pe acelasi cer cu poetul nepereche.
In primul rand, si mie imi plac mult merele… Apoi, Eminescu nu punea mare pret pe haine si ghete, dar rupea Heine si Goethe. Eu unul, nu ca as fi un consumator de Heine' si Gosser, dar inainte de Tommy si Nautica pun totdeauna maieutica si hermeneutica.
Apoi, si eu stau pe langa Veronica Micle (care se taie cu Duca si Cuza, mai ceva decat se taie yakuza, 'mi-ntelegi spusa?!)"

"O a doua natura inseamna muzica in stare pura, si invers, mesajul e plin de caldura cand privesc ca printr-o picatura de roua in padure, legatura om-natura e de tip muza-muzica, fara dubii ca e indisolubila."

"Oamenii tind sa ramana angrenati in trecut, dar a trecut prea mult de la albumu de debut. E cazu sa punem punct, evoluand.
Eu am avut mereu aliasuri, pot veni cu altele, totul se transforma, nu conteaza ce-a fost, important ce-a devenit p-orma.
Perioada Vexx conteaza doar ca punct de plecare pentru perioada urmatoare.
Am ceva fresh pentru voi
De cate ori
Po sa vezi Die Hard 2 de sarbatori?!"

"Exista muzica pentru-a vindeca si muzica pentru-a vinde, ca orice alta saftea…"

"De mic copil am iubit poeziile lui Eminescu şi mi-am antrenat memoria învăţând versuri de-ale lui pe dinafară. Nu «Luceafărul», că nu eram recordman, nici recorderman, ci poezii mai scurte şi cu un mesaj profund."

"La un moment dat mi-au căzut în mână nişte fragmente de proză ale lui în care povestea cum îşi elabora versurile, cum căuta rimele, şi-n care îi critica pe poeţii de duzină care scriau versuri în şir terminate în -ezi, -esc, rime care nu numai că pot fi scrise oricând de oricine, dar devin monotone, supărătoare la un moment dat. Cred că tot în acest articol se vorbea de etimologia cuvintelor alese şi de felul în care sunetele pot da tensiune versurilor, exprimând anumite emoţii. M-am tot gândit de atunci la cum îşi şlefuia el versurile, cât stătea probabil să permuteze cuvintele ca într-un cub rubic liric, cât stătea să simtă o strofă până să treacă la alta, cât de perfect e ritmul atâtor poezii şi cât la sută e geniu, cât muncă şi trăire. Eminescu mi-a insuflat dragostea pentru detaliu"





Vexx - Gradina Japoneza
Asculta mai multe audio Muzica

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu